ΨΗΦΙΑΚΟ ΡΟΛΟΪ

Loading...

Theologos Radio

Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024

20.09.2024
Αναλυτικά τα όσα ειπώθηκαν στη σύσκεψη αγροτών στην Βόρεια Εύβοια
 
Μία πολύωρη συζήτηση μεστή από τα πραγματικά προβλήματα που βιώνουν αγρότες και νοικοκυριά της βόρειας Εύβοιας ήταν η ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Μαντουδίου. Την παρακολούθησαν αγρότες, κτηνοτρόφοι, μελισσοκόμοι, απλοί πολίτες, ο Αντιπεριφερειάρχης Εύβοιας, Γ.Κελαϊδίτης, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη, Δ. Βουρδάνος, ο δήμαρχος, Γιώργος Τσαπουρνιώτης, ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Κ.Αποστολόπουλος και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Οι αγρότες μεταξύ άλλων έθεσαν την ολοκλήρωση αντιπλημμυρικών έργων με καθαρισμό ποταμιών από τα πεσμένα δέντρα, αποστραγγιστικά για να μην πλημμυρίσουν τα χωράφια τους, καθαρισμό αγροτικών και δασικών δρόμων. Ο τομέας της μελισσοκομίας δεν έχει αποπληρωθεί στο θέμα των ενισχύσεων και αποζημιώσεων, τα αγριογούρουνα θερίζουν τα χωράφια και γι’ αυτό ζητούν ηλεκτροφόρους φράχτες κάτι που θέτουν συνεχώς τα τελευταία δύο χρόνια. Οι κτηνοτρόφοι παραμένουν εδώ και εφτά χρόνια χωρίς κτηνίατρο, δεν έχουν ζωοτροφές σε μία περίοδο που είναι απαγορευμένη η ελεύθερη βόσκηση λόγω της φωτιάς του ΄21. Αυτή είναι λίγο πολύ η κατάσταση στην βόρεια εύβοια ενώ ακριβώς την απεικόνισε με τα λόγια του ο πρόεδρος του αγροκτηνοτροφικού συλλόγου Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας, Μπάμπης Τσιβίκας.
Οι καταστροφές που άφησαν πίσω τους οι περσινές πλημμύρες του Σεπτέμβρη είναι ακόμη ανοιχτές. Το μέγεθος της έκταση τεράστιο και επαναλαμβανόμενο. Σύμφωνα με τον Γιώργο Κελαϊδίτη, επειδή το κεντρικό κράτος με όλα αυτά που έχει φορτωθεί δεν μπορεί να στείλει χρήματα ώστε να πληρωθούν οι εργολάβοι, βάζουν προτεραιότητα σε σημεία αυξημένης επικινδυνότητας και οικισμούς. Έτσι από τέλος του μήνα θα ξεκινήσουν κάποιοι τέτοιοι καθαρισμοί σε ποτάμια, ενώ ο δήμος θα ολοκληρώσει την αποκατάσταση της αγροτικής οδοποιίας , η οποία σε μεγάλο ποσοστό έχει εκτελεστεί με μηχανήματα της Περιφέρειας. Δυστυχώς για τα αποστραγγιστικά έργα δεν υπάρχει κονδύλι στο δήμο Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας. Άλλες δεσμεύσεις που δόθηκαν ήταν η δημιουργία φακέλου προς το αρμόδιο Υπουργείο ο οποίος θα αιτιολογεί γιατί πρέπει να επιστραφεί στους αγρότες της Βόρειας Εύβοιας η εξισωτική αποζημίωση, να δοθεί προτεραιότητα στις αποζημιώσεις των πληγέντων από τη φωτιά, να επισκέπτεται την περιοχή μία φορά το μήνα κτηνίατρος, μια και έχουν να τον δουν 7 περίπου χρόνια.

https://tvstar.gr/